Thu
14
Jan
2010
Drogurile scriitorilor romani

Cum se explică tăcerea în legătură cu tema „scriitorii români şi narcoticele“, căreia eseurile tale - publicate în mai şi iunie în revista „22“ - i-au evidenţiat un potenţial impresionant?
Nu e vorba doar de subiectul „scriitorii români şi narcoticele“, ci şi de tema mai generală a utilizării narcoticelor în spaţiul carpato-dunărean. Pe această temă am făcut un studiu, din antichitate (cf. Herodot, Strabon şi alţii) până în epoca modernă (secolul al XIX-lea), pe care am reuşit să-l public în 1988. Am păcălit cenzura comunistă folosind în titlu sintagma „plante psihotrope“, în loc de halucinogene. Subiectul era tabu nu numai din cauza constipatelor mentalităţi comuniste, ci şi datorită unui mod inadecvat de abordare.
Etnologii români au eludat, de regulă, subiectul administrării drogurilor în societăţile arhaice şi tradiţionale. Mă refer la dificultatea lor de a se detaşa de coordonatele etice ale epocii noastre, o epocă atât de marcată de flagelul toxicomaniei.
De ce o „lectură etică“ a acestui subiect este inadecvată?
Din perspectiva antropologiei culturale, studierea mentalităţilor vechi în funcţie de criterii morale este păguboasă. Cu atât mai mult dacă cercetătorii au în vedere criterii morale contemporane lor şi nu ale mentalităţilor cercetate. Este ca şi cum nu s-ar studia, de pildă, sacrificiile umane practicate de geto-daci, pe motiv că nu e moral să omori oameni. De câţiva ani, în cadrul Muzeului Naţional al Literaturii Române, am extins studiile mele în domeniul utilizării narcoticelor în spaţiul românesc asupra modului în care unii scriitori (vreo 30) s-au raportat faţă de ele, fie în operele lor (literare sau ştiinţifice), fie prin experienţe personale (din raţiuni terapeutice sau în căutarea paradisurilor artificiale).

Care ar fi primii scriitori români despre care există informaţii că s-ar fi
drogat?
Aflat la Istanbul, Dimitrie Cantemir a descris modul în care se preparau şi se administrau, acolo, diverse narcotice, mai ales opiu. „La turci - scria el - nu e poet mai ales, nu e savant
desăvârşit care să nu întrebuinţeze suc de mac“. Este puţin probabil ca principele moldav să nu fi încercat şi el „suc de mac“, mai ales că dregătorii îl invitau adesea „la ospeţele lor cele
turceşti“, cum zice N. Costin. Boierii fanarioţi au introdus acest nărav şi în spaţiul românesc. Despre domnitorul Constantin Racoviţă Cehan, cronicarul scrie: „De atâta era straşnic că mânca
afion şi opiuţ dimineaţa şi preste toată ziua se afla tot vesel“. Nicolae Mavrocordat era şi el opiofil, iar Grigore II Ghica Vodă a murit, în 1752, din cauza unei supradoze de opiu. Poetul
Daniil Scavin („Daniil cel trist şi mic“, cum îl numea Eminescu) s-a sinucis la Iaşi, în 1837, cu mercur şi opiu. Şi Alexandru Odobescu s-a sinucis, în 1895, cu o supradoză de
morfină.
Eminescu şi narcoticele e o conjuncţie care sună, pentru mulţi, a blasfemie. Cât adevăr conţine ea?
Despre Eminescu ştim doar că, în perioada crizei sale neuropsihice, a fost tratat la „Caritas“ de dr. Alexandru Şuţu cu morfină, cloral şi alte substanţe psihotrope. Nu e vorba de „blasfemie“.
Iată ce scria G. Călinescu despre acest subiect: „Sub imperiul otrăvii din sânge, Eminescu, delirând, se lăsă în voia halucinaţiilor minţii sale. Poetul petrecu câteva luni de visare dementă
euforistică şi viziuni paradiziace, unice clipe de adevărată fericire în viaţa sa zbuciumată“.
Care sunt cei mai spectaculoşi scriitori narcomani?
Nu i-aş numi narcomani, ci narcofili. După părerea lui Adrian Marino, cel care a inaugurat la noi „literatura stupefiantelor“, ca procedeu artistic de factură romantică, a fost Alexandru
Macedonski. Influenţat stilistic, dar şi existenţial de Théophile Gautier şi Charles Baudelaire, Macedonski lua pilule de haşiş (vezi nuvela „Visele haşişului“, 1875) şi fuma probabil opiu: „Iar
când soseşte-al nopţii miez/ Ce-l urcă-n slava îmbătării,/ Deplin se dă halucinării/ Ce-atunci e singurul său crez,/ Fumându-şi opiumul uitării“ („Rondelul opiumului“,
1920).

Te-ai ocupat mult de toxicomania lui Ion Barbu.
La el este, într-adevăr, vorba de „toxicomanie“. Cazul său este extrem de interesant pentru că poate fi documentat (din scrisori, jurnale, amintiri, articole, poeme). În perioada 1921-1924, în
Germania, Barbu a deprins gustul cocainei şi al eterului. Ocazional, el lua droguri împreună cu Tudor Vianu, dar spre deosebire de acesta Ion Barbu a devenit dependent. Cum îşi notează E.
Lovinescu în jurnal, Barbu a continuat să se „stupefieze“ şi în Bucureşti, scriind poeme sub influenţa drogurilor (uneori în compania lui Ion Vinea). În august 1924, Barbu intră în criză şi este
internat pentru dezintoxicare „la Mărcuţa“. Într-un eseu din 1935, poetul recunoaşte încifrat că Poezia sa se află la mijloc, „strivită“ între Matematică şi Narcoză, care s-au „prelins“ în
poezie. Am încercat să-i interpretez unele poeme din această perspectivă. Cel mai spectaculos rezultat l-am obţinut în cazul baladei „Riga Crypto şi lapona Enigel“.
Într-un recent volum despre Mircea Eliade te-ai ocupat şi de experienţele sale narcotice.
Eliade fuma opiu în India, când avea 22-23 de ani. Şi-l procura în China Town din Calcutta. „Simţeam o poftă nebună să las cărţile şi să fumez opium“, nota în jurnal, în 1929. În 1930-1931 fuma
canabis indica în ashram-urile cu sihaştrii din nordul Indiei. Pe atunci, Eliade nu mai căuta evadarea în paradisuri artificiale, ca la Calcutta, ci „facilitarea concentrării mentale şi
clarificarea meditaţiei“, cum scria el însuşi. În anii ‘40, când era ataşat cultural la ambasada din Lisabona, şi-a tratat o severă depresie psihică luând amfetamine (Pervitin). Unii comentatori
(Matei Călinescu, Dan Petrescu) au încercat să interpreteze câteva nuvele fantastice eliadiene („La ţigănci“, „Un om mare“) ca fiind scrise sub influenţa unor halucinogene. Ca istoric al
religiilor, Eliade a studiat rolul narcoticelor în cadrul manifestărilor magico-religioase (religii arhaice, şamanism, vrăjitorie).
Afirmi că „deşi au fost unele excepţii, cultura română nu a beneficiat de o literatură propriu-zisă a extazului artificial“. Pe de altă parte, scrii că, în ultima vreme, „curajul de a vorbi
despre un viciu tinde să devină o virtute“. Crezi că, în direcţia „literaturii stupefiantelor“, românii au „potenţial“? Crezi că pot recupera scriitorii de astăzi distanţa imensă care îi separă
de „tradiţia franceză sau britanică“?
Mircea Cărtărescu a scris în ultimii 20 de ani (în „Levant“, „Orbitor“ etc.) pagini intense de „literatură a stupefiantelor“. În alt registru, mai mulţi scriitori tineri (Alexandru Vakulovski,
Dragoş Bucurenci ş.a.) şi-au relatat în romane autobiografice crizele narcotice prin care au trecut. Din altă generaţie, Andrei Codrescu a publicat, de curând, un excelent text confesiv despre
experienţele sale cu stupefiante în America perioadei hippie. Dar nu atât pe scriitorii români contemporani îi îndemn să recupereze în zona „literaturii stupefiantelor“, cât pe cei care se ocupă
de istoria culturii şi a mentalităţilor. Unele pagini (sau capitole) din istoria literaturii române ar trebui să fie rescrise, ţinându-se cont şi de această perspectivă.
Istoria unei teme
Andrei Oişteanu a abordat pentru prima dată tema utilizării plantelor psihotrope la geto-daci şi români în Revista de Istorie şi Teorie Literară (3-4, 1988). Studiul a fost preluat de publicaţii
de antropologie culturală din Franţa şi Belgia. Îmbogăţit, textul a apărut în volumul „Ordine şi Haos. Mit şi magie în cultura tradiţională românească“ (Polirom, 2004).
Experienţele narcotice ale lui Mircea Eliade şi preocupările sale istorico-religioase privind utilizarea halucinogenelor în societăţile arhaice în ve-derea provocării extazului au fost tratate de
Oişteanu în volumul „Religie, politică şi mit“ (Polirom, 2007).
Studiul a fost publicat şi în engleză şi poloneză. Opt episoade cu titlul „Scriitorii români şi narcoticele“ au apărut în revista „22“ (mai-iunie, 2008).
Un volum, intitulat „Narcotice la români“, va fi publicat de Andrei Oişteanu la Editura Polirom, la începutul anului 2009.
Cele mai utilizate droguri în cultura română
În studiul „Scriitorii români şi narcoticele“, A. Oişteanu scrie despre utilizarea diferitelor droguri: marijuana (Cannabis indica), haşiş, opiu, laudanum, morfină, cocaină, mătrăgună (Atropa
belladonna), mescalină (extrasă din cactusul peyotl), măselariţă (Hyoscyamus niger), muscariţă (ciuperca psihedelică Amanita muscaria), eter, cloral, passiflorină, pervitin, ketamină
etc.
48 Comments
-
#1
dati-va foc cu drogurile voastre! sa nu se legalizeze niciodata ! toci care se drogheaaza sunt niste prosti,oameni incapabili sa se autocontroleze si niste oameni slabi care se refugiaza in fantezii mintale !!
-
#2
Amin...
-
#3
bine bah FUJI, acuma FUGI acasa ca poate ai treburi de om puternic si inteligent si te retinem noi, drogãlãii!
-
#4
fuji ma mata nu te alaptat destul cand erai mic,acu te razbuni pe placerile altora ,asta este o boala se numeste manie reflectata si este si tratament,cateva sedinte la psiholog si se rezolva usaaaaaa usaaaaaaaa :)),si nu te supara unde ai urmat cursurile de autocontrol si fantezi mintale ca vreau sa ma duc si io poe mai invat ceva nou :))
-
#5
bay fuji .... daca sa-ar legaliza drogurile in romania ai putea trai si tu ca un european adevarat !!! Drogurile schimba tot !!! si in situatia de fata tara noastra este intr-un mare cacat !! Amsterdamu trebuie mutat in Romania !!
!!!!!!! Hai Base Legalizeaza-ne!!!!!!!! -
#6
diferenta dintre mine si fuji film asta e ca acum eu sunt fumat si el e un pepene galben cu imaginatie de raton trist!
-
#7
dragos, ar fi cazu sa te apuci sa faci o campanie serioasa de informare, sa contribuim toti cu cate ceva,
afel.. marsu din luna mai probabil o sa fie un esec total. Parca vad prin media : Au iesit draogatii in strada, sau ceva de genu.
Ah:) imi place noul design al siteului, tine-o tot asa :) -
#8
O documentare impresionanta si o tema cu adevarat tabu in Romania, atat in media oficiala cat si la Europa Libera de pana in 89. Acest articol a fost o surpriza placuta pentru mine, chiar sunt scrise aici lucruri pe care nu le stiam!. Tinet-o tot asha.
P.S. Tot n-ati rezolvat cu becurile de la "crestere indoor". -
#9
fuji tu esti cel mai Prost si cel mai slab de aici ! chiar te crezi mai superior si mai destept decat mari nostri scriitori ? Tu nu stiu sa faci diferenta dintre iarba si vitamina C mai bine fa un favor tuturor si taci !
Respect si Pace scriitorilor nostri. -
#10
stie cineva de domnul Blaga daca consuma marijuana ?
-
#11
Şi eu care mă preocupam cu ideea că Eminescu era gay, precum şi Creangă, căci amândoi petreceau momente "de ne uitat" iar Ion a mai scos şi lirică pornoasă. Eminescu fiind şi feminin de fel, romantic incurabil, sigur era pasivul în relaţia sa cu Creangă.
Acum devin şi mai sigur de ipoteză căci dacă Eminescu se droga, Creangă fiind mai grăsuţ sigur băga mai mult ca el.
Felicitări pentru articol, şi deşi lucrurile importante se fac în paşi mici, în curând vom fi liberi şi fără intoxicaţii din partea tinerilor care consumă "just for fun". -
#12
Unde cacat vrei sa arati asta ca sa isi puna lumea intrebari? Nu vezi ca lumea se uita la tv la familia Columbeanu sa vada cum tre sa se poarte. In fine... partea proasta este ca romanii in mare parte sunt in potriva drogurilor. Ca e iarba sau neagra, pt romani e tot aia, si tare mi ca tot cacatii astia n-au auzit de vre-un scriitor. Asa ca degeaba arati prostului ca se pot face si lucruri frumoase pentru lume pe baza drogurilor ca tot prost ramane. Apropo, Alice in tara minunilor era de fapt Lewis Carroll pe ciuperci. Oricum va urez bafta in legalizarea ierbii si nu da-ti droguri la copi. Hai ca v-am pupat bye bye!
-
#13
Fuji,cel putin noi nu ne rupem ficatu` si pe urma sa ne luam la bataie ca chiorii.Noi fumam umpic,radem,dansam ceva mai mult si mai intens,si consumam mai multa apa/suc.Iar daca tu nu ai incercat sa vezi cum e,de ce zici ca nu vrei sa se legalizeze ? Sfatu` meu incearca 1 sau 2 cu marfuri diferite,si pe urma revino si da comment.
-
#14
sper sa nu legalizeze drodurile, sunt de risc maxim.
-
#15
Doar un singur lucru vrea sa spun si eu , am vazut un film despre adevarul {marihuana} , nu a murit nimeni tragand marihuana pana acum ,s-au facut teste si teste , si nici un om nu a decedat din cauza la iarba , mai documentati-va si voi si o sa vedeti ca asa e legalization marihuana
-
#16
:D super taree:D mai fuji mai vezi ca lumea nu e la fel ca tine ar trebui sa mai intri in randu ei cand altii sstau si se gandesc la guta cum si arunca teancurile cu bani si cum el singur ii omoara pe dusmani :))=))=))ma cac pe mine de ras cand ascult lumea mai face si arta si cu cat e mai intensa gandirea intrun lucru cu atat iti da mai multa inspiratie si iti iese ceva special da sunt de acord ca nu sunt bune dar doar pt unele persoane depinde de capacitatea intelectuala a fiecaruia ar trebui legalizata si facut un test psihologic in privinta si sa fumeze doar adulti ;)deschide mult mentalitatea fiecaruia ;)foarte tare good love you for these jajaj:D
-
#17
fuji saracu a lipsit de la lectiile de autocontrol si ne improasca cu emotzii negative sa ne trezeasca. poate intr-o zi un bun prieten o sa-i dea un pipon si o sa i se para tare..iar dc a fumat vreodata, ma gandesc k i s-a revelat ce viata negativa duce si n-a putut sa suporte si nu mai vrea sa auda de asta :D oricum ma bucur ca tinerii se aduna si fac ceva sa schimbe situatzia de interzicere a frunzei... si oricum vor veni mutzi fuji pe drum, le dam iubire si mergem mai departe cu planul nostru : Legalizeeee
-
#18
De Ion Barbu si Vianu auzisem ceva dar nu prea clar..articolul in sine este foarte bun si lamuritor pentru multi deoarece acestia cred ca drogurile sunt luate de oamenii josnici ai acestei societati...cat despre fuji proabil ca are 13-15 ani sta in casa si plictisit a scris "droguri pe google".
Sincer daca unii profesori ar citii acest articol o sa-l creada S.F. sau o sa-l abordeze gen"da sigur:-j" oricum multa bafta
This sheet it's ok man peace!! -
#19
Moarte lu' fuji .
-
#20
mineal
(Saturday, 16 January 2010 05:36)
sper sa nu legalizeze drodurile, sunt de risc maxim.
mineal,
Eu cel putin imi doresc sa se legalizeze doar marijuana, care nu este drog. Nu creaza dependenta ca heroina, coca, etc... Voi va uitati la televizor unde aia va mint la greu si va trimit in scoli cate 2 copile de 16 ani care va vorbesc despre riscul drogurilor. Marsh! Drogurile schimba tot! Da... Mai ales iarba. In bine :)) -
#21
Era sa uit. Sa nu ma inteleaga lumea gresit. Multi dintre cei care au scris biblia au fost sub influenta salviei. Multe studiouri de desene animate din diferite tari, consuma iarba sau pastile sau mai stiu eu ce... Nu ai cum sa nu iti dai seama cate-odata vazand ce nebunii de desene animate apar la tv :). Cei mai mari muzicieni ai lumii ... iarba, opium, coca, hero tot ce vrei... Scriitori la fel. Pictorii si ei. Iarba ajuta foarte mult la creatie indiferent ca faci muzica, film, pictezi, scrii sau esti pur si simplu cu prietenii. Normal, nu e pentru toti. Am vazut persoane care au reactionat urat, au vazut tot felul de desene animate. Bullshit! Nu au fumat ce trebuia :) Iarba trebuie sa te inveseleasca si sa te relaxeze, sa-ti dea o stare de bine ... Nu sa vezi pitici, elefanti si curcubee. Si daca le-ai vazut ce? Poate faceau parte dintr-un trip pe care l-ai stricat panicandu-te. Repet, iarba nu e pentru toata lumea, desi ar fi trebuit sa fie legala si accesibila tuturor majorilor. Am vazut houseri, danceri, raperi, manelisti fumand iarba. Nici unu dintre ei nu a facut scandal. In schimb am vazut betivi care s-au luat la bataie pentru ca nu se mai auzeau si nu se mai intelegeau din cauza alcoolului.
Daca alcoolul, care a distrus atatea vieti, a omorat atata lume este legal. DE CE O PLANTA TOTAL NATURALA LASATE DE DUMNEZEU PE PAMANT SA FIE INTERZISA? -
#22
sincer , nu vreau sa se legalizeze pt ca o sa ramana mai putin pt noi gen o sa se apuce in pu*a mea si pensionarii de rulat .. ce-ati patit ma ??... lasati ca e mai bine asa cum e acum!! :)>- peace all yo , m**e fuji -> Zambimi-ai de sub tren !
-
#23
fuji esti rupt/a in pipometru..culca-te ca ti-e foarte somn..crede-ma !!
nu stiu daca acum ar fi momentul potrivit sa se legalizeze la noi..pentru ca multi..majoritatea..60 % din romani..sau mai mult sunt cocalari..asa ca..oricum..va respect pe cei care fumeaza marijuana..sunteti cetateni modeli :P pace..si..
legalizati iarba si muie garda ! :D -
#24
macar sa se mai scada din pedeapsa..e prea cruda..prea multe de indurat pentru un gram de fericire !
-
#25
uhm destul de interesant dar asta nu inseamna ca trebuie sa ne fie rusine de ei ci sa ne mandrim deoarece avem o literatura frumoasa asa ca jos cu spice shop sus cu ce trebuie ^
-
#26
ce griji isi face mita,ca o sa ruleze pensionarii si nu o sa mai avem noi ce rula=))))))))))))))))))))))
-
#27
Recomand documentarul "The Union" pt toata
lumea. Si cei care o plac si pt cei care
nu o plac(sigur or sa invete ceva de acolo).
Pace! Keep smokin' ! -
#28
De asemenea celor sceptici si nu numai
recomand "Super High Me" -
#29
Eu zic mai bine sa ne facem griji daca de ce sunt legale atatea substantele din bauturile si mancarea noastra, iar dupa aceea sa ne ingrijoram si de 'droguri'. Neam dependenti de Cola si Tigari,
-
#30
Niciodata nu va fi legalizata iarba !!maxim va fi tolerata !!!doamne ajuta pt asta!zicea cineva mai sus ca vor rula si batraniii si nu ne va ajunge iarba!!stai lin iarba creste indoor atat cat si outdoor si va fi intodeauna de unde sa iei !!ar fi excptional sa fumeze batranii asa nu ar mai fi asa comunisti!!!si cei care nu vad iarba ca lucru bun este pt ca nu au incercato inca !!!plus ca mai scria cineva ca `ne trimit niste pustoaice de 16 ani` sau ceva de genu asa este trimit cateva copile prin facultati si licee care baga tot felu de prostii in cap la lume ca drogurile te omoara ca daca fumezi ajungi sa bagi coca !nui nimic advarat numa prostii spun !iarba nui pentru toti intradevar e pt cei care stiu care ii sunt limitele si asa mai departe!e ceva normal ca daca fumeaza toti copii si au un anturaj prost care `hai sa incercam si aia si niste praf si nist pastile` sa ajungi un drogat sati vinzi din casa!Eo personal sustin doar iarba si nimic mai mult!pace si fum cat mai mult!
-
#31
Chiar vorbeam saptamana trecuta cu colegii despre scriitorii pe care ii invatam (sunt a 12'a) si ce dracu au fumat astia cand au scris anumite poezii ca nu pricepi nimic din ele. Pai daca le'au scris "sus pe iarba" sa legalizeze sa le putem citi si noi in aceeasi stare.
Am vazut aseara la tv ca vor sa inchida high shopurile, ca a murit un prost din cauza spice. Da nu se mentioneaza ca ala a baut ca spartu' inainte sa fumeze. Am fumat si marijuana si legale, si sincer maria e cea mai buna dar cand esti afara cu 5 prieteni beti in jurul tau care atrag atentie, tre sa te uiti dupa garda sa nu te salte... Pe cand spice poti sa fumezi linistit fara sa te bata nimeni la cap.
Astia care au ajuns la spital din spice'uri cred ca sunt idioti, eu cel mai rau m'am simtit cand am baut prea mult, si totusi alcoolul e perfect legal si acceptat de toti. -
#32
De aproape o luna nu s-a mai postat nimik. IARBA RadioTV cu chat e offine in luna Ianuarie. Dar suntem in 11 februarie si tot offline este.
Apropo de chat, el trebuie lasat sa mearga a fi folosit si in full screen pt ca asha nu se poate citi nimik. -
#33
eu sunt de acord k s-au inchis SHOP-urile cu plante botanice ... da sunt de acord doar dak se legalizeaza MARIJUANA sa fuman ceva natural , da sa nu fie marijuana la indemana orcarui om ... k sunt si oameni care nu inteleg si omu prost si fumat este un animal PROST .... Respect ....
-
#34
ba fuji,dute-n pula mea de fagget,cine o zis ca tre sa te droghezi,iarba nu-i un drog,jumatate din globul pamantesc o fumat iarba,si nimeni na murit,si nimeni no sa moara de la iarba,din partea mea du-te inchidete in casa in mintea ta de labagiu:)
-
#35
cel mai tare blog de genu' www.R-lax.blogspot.com
!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!! -
#36
nu stiu ce sa mai zic... ati zis voi tot, fuji esti un prost,comunist care nu face diferenta intre iarba si vitamina C,trebuie sa facem mai mare campanie, lipite afise la magazinele de legale unde umbla foarte multa lume si nu stie nimic.
cea mai puternica campanie se face din gura in gura...lipiti afise cu MARSUL PRO-CANNABIS,fluturasi in baruri la magazinele de vise etc...
CATRE FUJI SI CEI CA EL ,VOI AR TREBUII SA BAGATI PUSCARIE IN LOCUL NOSTRU, COMUNISTI CUMPARATI DE COMPANIILE DE TUTUN SI TIGARI...
SI IN BIBLIE SCRIE CA DUMNEZEU A LASAT PLANTELE CU SEMINTE SI FARA SA NE HRANIM CU ELE SI SA NE BUCURE SUFLETELE...
VOI SI BIBLIA O INCALCATI...SA VA FIE RUSINE -
#37
.... mai aparat foto sau telefon ce ii fi`i tu.... ``fuji`` sau ... cum te`o chema: cred ca tu nu eshti cu toate rotitzele in cap de vorbeshti asa... sau sa te intreb altceva: Tu shtii ce ai scris acolo?
-
#38
asta de sub mine cred ca e cocalar...
fuji
(Thursday, 14 January 2010 17:01)
dati-va foc cu drogurile voastre! sa nu se legalizeze niciodata ! toci care se drogheaaza sunt niste prosti,oameni incapabili sa se autocontroleze si niste oameni slabi care se refugiaza in fantezii mintale !! -
#39
Mai avem nevoie si de iarba...
Fuji: Try it!!! -
#40
let's just get together.. and feel alright.
-
#41
Fuji dak asa crezi tu, e parerea ta, dar sa stii ca nu toti au mentalitatea ta ....prosti sunt cei care judeca ceva si nu stiu despre ce e vorba....;)
-
#42
Floriii Ilegaleee.. LEGALIZE ! ..
-
#43
Sa va dau la muie la toti drogati de aici si din toata romania, bagav-as pula-n gura de ratati ce sunteti si sa ii mancati pula lu fuji si mie bineinteles :))=))
-
#44
Sper ca Basescu e un om inteligent si nu va va legaliza cacaturile voastre
MUIE LA TOTI DROGATI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -
#45
florin esti un ratat de la tara !!!!
-
#46
megaaaaa post :)
-
#47
imi pare rau sa te dezamagesc dar sunt de la BUCURESTI RATATULE asa ca mai bn taci
-
#48
Cam nici unu din mari scriitori romani na fost comunist, si dupa cate se vede cam totzi scriitori romani au avut o inspiratzie foarte interesanta, voi astai care avetzi ceva cu asa zisi "drogatzii" voi chiar nu vedetzi ca tot cei frumos la baza inspiratziei au ajutat si drogurile , alcoolu este considerat un drog foarte periculos ba chiar se afla intro categorie alaturi de heroina , deci nu cred ca exista om care sa nu se fi drogat si pana la urma urmei noi dc sa ne mai bucuram in viatza asta? avem nevoie de ceva mai mult decat ni se ofera , desi nui real ce primim de la droguri pur si simplu ne face sa ne simntzim mai bine, daca avetzi ceva impotriva drogurilor nu avetzi de cat sa va traitzi viatza vostra plictisitoare si apoi sa muritzi la fel de plictisitzi si sa avetzi parte de o inmormantare la fel de plictisitoare dupa ceva timp nusi va mai aminti nimeni de tine nu va mi zice nimeni cai fost un om corect un om care nu sa drogat nici odata sau poate itzi va plange de mila vreun drogat ca nai avut curaju sa incerci ,si apropo cei care nau incercat nici odata "droguri" nau nici macar un drept sa comenteze, iar daca o fac dau dovada ca sunt adevaratzi comunisti ,

Please Check Back Soon
